• gelg.jpg
  • novol.jpg
  • renovtio.jpg
  • tarmot.jpg

Nasza zacna Skodziałka. Brała udział w XI rajdzie Złombol, gdzie zastąpiła Poloneza Caro, który rozkraczył się na 3 tygodnie przez wyjazdem. Po wstępnym serwisie ruszyła w trasę by wyzionąć ducha na zboczach Wezuwiusza. Padła uszczelka pod głowicą, a blok silnika był już tak zapieczony że nie szło z tym nic zrobić. Dalszy udział w rajdzie był już bardzo niebezpieczny i musiała się wycofać.

W 2017 roku po zimowej wymianie silnika na VW 1,6 i modyfikacji zawieszenia auto ruszyło wraz z UAZami na podbój Kirgistanu. Niestety seria niefortunnych zdarzeń doprowadziła do wypadku, po którym z auta niestety nie było co zbierać. I tak zakończyła się piękna historia niepozornego Formana.

A historii tego UAZa i tak nie zrozumiecie…

Kiedy przygotowania do wyprawy nabrały tempa, a nasze pierwotne źródło transportu – Polonez – przeszedł wstępne modyfikacje w celu odpowiedniego dostosowania do wschodnich dróg (albo ich braku), wykonaliśmy pewien drobny manewr. Na miesiąc przed startem, dosyć spontanicznie ale też sięgając opinii Ciuralla Squad, zadecydowaliśmy o zakupie UAZa. W ciągu tego miesiąca mamy do przygotowania auto pod względem technicznym, jak i formalnym (rejestracja, ubezpieczenia, wiza, zielona karta). Łazik przeszedł już testy terenowe oraz długodystansowe, jeżeli tak można nazwać podróż z Tczewa do Bydgoszczy   

UAZ 469 to radziecki cud nauki wojskowej, technologiczny majstersztyk. Jest super oszczędny, wygodny, posiada wnętrze doskonale ogrzewane i wyciszone mimo niekontrolowanych wywietrzników w podłodze. W aucie nic nie trzęsie, nie wibruje i nie jęczy. Fantastycznie wykonane uszczelnienie pozwala na komfortową i suchą jazdę nawet w największe ulewy. Dodatkowo jazdę ułatwia niespotykanie mały promień skrętu i płynnie działająca skrzynia biegów. To sportowe auto potrafi rozwinąć prędkość przekraczającą 68km/h (podobno). 

 

 

Nasz najnowszy nabytek.  Uaz 452 z 1991 roku przygotowany do dalekich wypraw. Do tej pory eksploatowany był przez , który wyruszył sam na Magadan i tak nazywa się jego strona - http://www.samnamagadan.pl/

Buhanka ma zastąpić poległego w Rosji Formana i służyć nam jako pojazd kuchenno-sanitarny z racji jej wyposażenia.

Samochód od czasu zakupu przeszedł szerego modyfikacji... przede wszystkim został wyremontowany blacharsko lakierniczo.

Firma Renovatio Problasting wykonała oczyszczenie ze starych powłok lakierniczych, a od firmy Novol otrzymaliśmy Cobra Truck Bedliner, który zabezpieczył i utwardził powierzchnie auta.

 

Zostań naszym PATRONEM

PATRONI WYPRAWY

  • AB.jpg
  • CLASSICAUTO.jpg
  • KONTYNENTY.jpg
  • METROPOLIA.jpg
  • OFFROAD.jpg
  • PIK.jpg
  • POLSKICAR.jpg
  • PRACUJACE.jpg
  • prezydent-bydgoszczy.jpg
  • prezydent-tczew.jpg
  • RADIOTCZEW.jpg

Copyright © 2017. All Rights Reserved.