• 13.jpg
  • 14.jpg
  • 15.jpg
  • 16.jpg
  • 17.jpg
  • 18.jpg
  • 10.jpg
  • GELG.gif
  • 1.jpg
  • 1200px-Liqui-moly.svg.png
  • 009.jpg
  • 9.jpg
  • 05.jpg
  • 08.jpg
  • 09.jpg
  • 06.jpg
  • 13.jpg
  • 827928709_1_644x461_rev001.jpg
  • 04.jpg
  • 37006-normal.jpg
  • 7.jpg
  • 6.jpg
  • 2.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 02.jpg
  • 4068de67b848c9d5d40ec45784d72c62.jpg
  • 01.jpg
  • 03.jpg
  • 12.jpg
  • 8.jpg
  • 11.jpg
  • 07.jpg
  • 3.jpg

Nasz najnowszy nabytek.  Uaz 452 z 1991 roku przygotowany do dalekich wypraw. Do tej pory eksploatowany był przez , który wyruszył sam na Magadan i tak nazywa się jego strona - http://www.samnamagadan.pl/

Buhanka ma zastąpić poległego w Rosji Formana i służyć nam jako pojazd kuchenno-sanitarny z racji jej wyposażenia. 

A historii tego UAZa i tak nie zrozumiecie…

Kiedy przygotowania do wyprawy nabrały tempa, a nasze pierwotne źródło transportu – Polonez – przeszedł wstępne modyfikacje w celu odpowiedniego dostosowania do wschodnich dróg (albo ich braku), wykonaliśmy pewien drobny manewr. Na miesiąc przed startem, dosyć spontanicznie ale też sięgając opinii Ciuralla Squad, zadecydowaliśmy o zakupie UAZa. W ciągu tego miesiąca mamy do przygotowania auto pod względem technicznym, jak i formalnym (rejestracja, ubezpieczenia, wiza, zielona karta). Łazik przeszedł już testy terenowe oraz długodystansowe, jeżeli tak można nazwać podróż z Tczewa do Bydgoszczy   

UAZ 469 to radziecki cud nauki wojskowej, technologiczny majstersztyk. Jest super oszczędny, wygodny, posiada wnętrze doskonale ogrzewane i wyciszone mimo niekontrolowanych wywietrzników w podłodze. W aucie nic nie trzęsie, nie wibruje i nie jęczy. Fantastycznie wykonane uszczelnienie pozwala na komfortową i suchą jazdę nawet w największe ulewy. Dodatkowo jazdę ułatwia niespotykanie mały promień skrętu i płynnie działająca skrzynia biegów. To sportowe auto potrafi rozwinąć prędkość przekraczającą 68km/h (podobno). 

 

View the embedded image gallery online at:
http://nauazach.pl/index.php/samochody#sigFreeId9dbfb23e61

 

FSO Polonez – popularny Borewicz to  auto powstałe jako następca Polskiego Fiata 125p na zlecenie Towarzysza Gierka. Pojazd ten to połączenie bezpieczeństwa, funkcjonalności i wygody. To właśnie z tych względów postanowiliśmy zakupić Poldka ’98 na X edycję rajdu Złombol. Po zakupie zabraliśmy się za jego tjuning i aktualnie nasz wehikuł wyposażony jest w przednią szybę, respirator pokładowy, poduszkę powietrzną dla kota, klimatyzację 5-strefową działającą wyłącznie zimą oraz sokowirówkę. Ważnym elementem jest odpowiednio dostosowany bagażnik dachowy, na którym można będzie  przewozić niesforne  towarzyszki wyprawy. Samochód jest bardzo dynamiczny i dzięki jego wysokiemu momentowi obrotowemu można się rozpędzić do 160km/h, co udało się nam na włoskich autostradach.  Co prawda wtedy uruchamia się kolejna ukryta funkcja – auto prawie leci. Przestaje też wtedy obowiązywać prawo grawitacji wewnątrz pojazdu, tworzy się próżnia, wszystkie luźne elementy zaczynają lewitować a dźwięk pracy silnika tłumiony jest dopiero na Marsie. Nasze auto napędzane jest nadtlenkiem uranu a spalanie to tylko 18 litrów oraz 2l oleju silnikowego.

View the embedded image gallery online at:
http://nauazach.pl/index.php/samochody#sigFreeIdd6044a30ea

 

Skoda Forman z 1992 roku. Jest to wersja kombi popularnego samochodu produkcji czecho-słowiackiej Skoda Favorit. Główna różnica to długość pojazdu. Forman jest dłuższy o około 30cm przeznaczone na bagażnik. Nasz egzemplarz został zakupiony od 2 właściciela w 2016 roku, z myślą o X edycji rajdu Złombol. Samochód został przygotowany i 25.09.2016 wystartował w rajdzie Złombol. Niestety ze względu na poważną awarię silnika musiał zakończyć udział w rajdzie przed osiągnięciem mety. Po powrocie do kraju był wystawiany na targach Retro Motor Show w Poznaniu. Pod koniec 2016 roku rozpoczął się jego mechaniczny remont. Zostało wymienione zawieszenie na wyższe i sztywniejsze, a przede wszystkim wymieniony silnik na większy. Wszystko z myślą o lepszym dostosowaniu go do wyprawy do Kirgistanu. 

View the embedded image gallery online at:
http://nauazach.pl/index.php/samochody#sigFreeIde862c0c746

Uaz 469 z 1985 roku. Zakupiony z myślą o wzięciu udziału w IX edycji rajdu charytatywnego "Złombol". Tak narodziła się rodzina Ciuralla Squad. Zakupu dokonaliśmy 23.03.2015 pod Białorusią. Nasz nowy członek rodziny od początku robił nam niespodzianki i tak podczas powrotu do nowego domu z prędkościami zbliżającymi się do 120 km/h dał nam znać o panewkach. Po powrocie do Bydgoszczy i kilku jazdach próbnych stwierdziliśmy, że bez nowego silnika się nie obędzie. I tak oto z okolic Grudziądza za całe 200 zł przywieźliśmy nowe serce naszego członka rodziny do przeszczepu. W ramach przygotowań do pierwszej przygody naprostowaliśmy go trochę za pomoca koparki, pospawaliśmy dziury i zmieniliśmy kolor nadwozia farbą olejna z polularnego polskiego marketu. Użyliśmy do tego oczywiście profesjonalnego sprzętu lakierującego - wałków za 4,99. I tak oto Ciuralla Squad zdobyła przełęcz Stelvio...

 

 

 

View the embedded image gallery online at:
http://nauazach.pl/index.php/samochody#sigFreeId84a91b57cc

Pomagamy Paulince!

Copyright © 2017. All Rights Reserved.